Головна
Реєстрація підприємств
Бухгалтерські послуги
Банкрутство, ліквідація
Ліцензування
Дозволи
Представництво в судах
Незалежна оцінка
Інтелектуальне право
Реєстрація майнових прав
Послуги для іноземців
Аналітика
Наші клієнти
Головна

ПРЕДСТАВНИЦТВО В СУДІ
ЗАМОВИТИ ПОСЛУГУ

ЗМІНА КВЕД В ДОВІДЦІ ЄДРПОУ (СТАТИСТИКА) - ЗАМОВИТИ ПОСЛУГУ

ТОВ «Аутсорсінг груп» - успішне рішення для успішного бізнесу.

ТОВ «Аутсорсінг груп» - компанія, яка професійно надає юридичні, бухгалтерські послуги, та проводить незалежну оцінку майна.

Актуальні послуги:

Швидка реєстрація ТОВ

Припинення ФОП

Переоформлення ліцензії

Отримання ліцензії на будівництво

Отримання ліцензії на радіочастотний ресурс

Отримання ліцензії на телекомунікації

Отримання ліцензії на заготівлю вторсировини

Реєстрація бази персональних даних

Представництво в суді

Бухгалтерське обслуговування



Реєстрація, бухгалтерія Ліцензування, оцінка, представництво в судах
тел: 044 331-9710
тел: 044 331-9735
тел: 050 806-3497
тел: 067 526-0921
Київ
вул. Солом`янська б.3 офіс 807
e-mail: info@busout.kiev.ua
Русский Украинский

Об'єкт фінансового лізингу у орендарів: нюанси обліку та оподаткування

На сьогоднішній день для більшості підприємств дуже актуальним стає пошук нетрадиційних і ефективних рішень, пов'язаних з необхідністю здешевлення інвестиційної діяльності та ефективною формою поновлення активів підприємства. Не маючи достатніх обігових коштів для придбання необхідних активів, суб'єкти господарської діяльності, на ряду з кредитом, все частіше віддають перевагу фінансовому лізингу.

Саме тому, на наш погляд, актуальним є розгляд основних особливостей обліку та оподаткування операцій фінансового лізингу у споживачів даних послуг (орендарів).
Згідно з п. 1.18.2 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" 334/97-ВР, фінансовий лізинг (оренда) - це господарська операція фізичної або юридичної особи, яка передбачає відповідно до договору фінансового лізингу (оренди) передачу орендарю майна, яке підпадає під визначення основного фонду згідно зі ст.8 Закону 334/97-ВР, придбаного або виготовленого орендодавцем, а також усіх ризиків та винагород, пов'язаних з правом користування та володіння об'єктом лізингу.
Таким чином, операцію фінансового лізингу можна розділити на дві складові: купівлю-продаж об'єкта лізингу та послуги з надання права користування об'єктом лізингу в межах договору лізингу. У свою чергу, кожна з цих складових окремо впливає на величину об'єкта оподаткування для сторін фінансового лізингу - як лізингодавця (далі - орендодавець), так і лізингоодержувача (далі - орендар).
У орендаря облік операції фінансового лізингу починається з моменту отримання об'єкта лізингу. У цьому випадку необхідно керуватися спеціальними нормами третього абзацу пп. 7.9.6 Закону України "Про податок на прибуток", тобто при передачі об'єкта лізингу орендарю, останній збільшує відповідну групу основних фондів на вартість об'єкта фінансового лізингу (без урахування відсотків або комісій, нарахованих або таких, які будуть нараховані на вартість об'єкта фінансового лізингу згідно з договором) за результатами податкового періоду, в якому відбувається така передача. Варто підкреслити, що амортизація балансової вартості відповідної групи основних фондів, збільшеної на вартість об'єкта лізингу, фактично розпочнеться з наступного звітного періоду (кварталу).
Таким чином, при отриманні об'єкта фінансового лізингу орендар збільшує балансову вартість відповідної групи основних фондів на суму відповідної договірної вартості об'єкта лізингу з урахуванням транспортних і страхових платежів, а також інших витрат, понесених у зв'язку з придбанням, без урахування ПДВ, якщо орендар є його платником.
Що стосується ПДВ, то згідно з пп. 7.5.3 Закону України 168/97-ВР "Про ПДВ" право орендаря на податковий кредит виникає на дату фактичного отримання об'єкта фінансової оренди.
Як виняток, варто відзначити, що при отриманні у фінансову оренду легкового автомобіля право на податковий кредит у орендаря відсутній, згідно з пп. 7.4.2. Закону України 168/97-ВР "Про ПДВ".
Після придбання об'єкта фінансового лізингу, орендар, згідно з договором лізингу нараховує і сплачує фінансові платежі. На цьому етапі сторонам фінансового лізингу можна порекомендувати правильно організувати облік взаєморозрахунків, щоб на підставі даних бухгалтерського обліку організувати правильний податковий облік взаєморозрахунків щодо фінансового лізингу. Наприклад, лізинговий платіж в бухгалтерському обліку розділений на відповідні частини: відшкодування вартості лізингового платежу та винагорода щодо фінансового лізингу.
Такий розподіл викликано тим, що при сплаті лізингового платежу те, що для орендодавця було валовим доходом, для орендаря є валовими витратами. Це означає, що до валових витрат орендаря включається не весь лізинговий платіж, а лише його частина (винагорода щодо фінансового лізингу), яка дорівнює сумі процентів або комісій, нарахованих на вартість об'єкта фінансового лізингу (без урахування частини лізингового платежу, що надається у рахунок компенсації частини вартості об'єкта фінансового лізингу), за результатами податкового періоду, в якому здійснюється таке нарахування.
Що стосується ПДВ, то згідно з пп. 3.2.2 Закону про ПДВ не є об'єктом оподаткування операції з нарахування та сплати процентів або комісій у складі орендного (лізингового) платежу у межах договору фінансового лізингу, але тільки в сумі, що не перевищує подвійної облікової ставки НБУ, встановленої на день нарахування таких процентів (комісій) за відповідний проміжок часу, розрахованої від вартості об'єкта лізингу, наданого у межах такого договору.
Отже, проаналізувавши особливості обліку та оподаткування операцій фінансового лізингу, суб'єкту господарської діяльності, який укладає договір фінансового лізингу з резидентом, потрібно взяти до уваги деякі важливі аспекти, а саме:
• обладнання, придбане в лізинг, ставиться відразу на баланс підприємства і на нього нараховується амортизація, а її сума відноситься до валових витрат орендаря;
• лізингові платежі в повному обсязі відносяться на валові витрати, в результаті чого зменшується оподатковуваний прибуток;
• орендар отримує податковий кредит відразу на всю вартість лізингового майна, за винятком легкового автомобіля.
Законодавча база
Закон України "Про фінансовий лізинг" від 16.12.97 р. № 723/97-ВР.
Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.97 р. № 283/97-ВР.
Закон України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97 р. № 168/97-ВР.
Бухгалтер-експерт Гнатюк Анжела
20.05.2010.

На сьогоднішній день для більшості підприємств дуже актуальним стає пошук нетрадиційних і ефективних рішень, пов'язаних з необхідністю здешевлення інвестиційної діяльності та ефективною формою поновлення активів підприємства. Не маючи достатніх обігових коштів для придбання необхідних активів, суб'єкти господарської діяльності, на ряду з кредитом, все частіше віддають перевагу фінансовому лізингу.

Саме тому, на наш погляд, актуальним є розгляд основних особливостей обліку та оподаткування операцій фінансового лізингу у споживачів даних послуг (орендарів).

Згідно з п. 1.18.2 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" 334/97-ВР, фінансовий лізинг (оренда) - це господарська операція фізичної або юридичної особи, яка передбачає відповідно до договору фінансового лізингу (оренди) передачу орендарю майна, яке підпадає під визначення основного фонду згідно зі ст.8 Закону 334/97-ВР, придбаного або виготовленого орендодавцем, а також усіх ризиків та винагород, пов'язаних з правом користування та володіння об'єктом лізингу.

Таким чином, операцію фінансового лізингу можна розділити на дві складові: купівлю-продаж об'єкта лізингу та послуги з надання права користування об'єктом лізингу в межах договору лізингу. У свою чергу, кожна з цих складових окремо впливає на величину об'єкта оподаткування для сторін фінансового лізингу - як лізингодавця (далі - орендодавець), так і лізингоодержувача (далі - орендар).

У орендаря облік операції фінансового лізингу починається з моменту отримання об'єкта лізингу. У цьому випадку необхідно керуватися спеціальними нормами третього абзацу пп. 7.9.6 Закону України "Про податок на прибуток", тобто при передачі об'єкта лізингу орендарю, останній збільшує відповідну групу основних фондів на вартість об'єкта фінансового лізингу (без урахування відсотків або комісій, нарахованих або таких, які будуть нараховані на вартість об'єкта фінансового лізингу згідно з договором) за результатами податкового періоду, в якому відбувається така передача. Варто підкреслити, що амортизація балансової вартості відповідної групи основних фондів, збільшеної на вартість об'єкта лізингу, фактично розпочнеться з наступного звітного періоду (кварталу).

Таким чином, при отриманні об'єкта фінансового лізингу орендар збільшує балансову вартість відповідної групи основних фондів на суму відповідної договірної вартості об'єкта лізингу з урахуванням транспортних і страхових платежів, а також інших витрат, понесених у зв'язку з придбанням, без урахування ПДВ, якщо орендар є його платником.

Що стосується ПДВ, то згідно з пп. 7.5.3 Закону України 168/97-ВР "Про ПДВ" право орендаря на податковий кредит виникає на дату фактичного отримання об'єкта фінансової оренди.

Як виняток, варто відзначити, що при отриманні у фінансову оренду легкового автомобіля право на податковий кредит у орендаря відсутній, згідно з пп. 7.4.2. Закону України 168/97-ВР "Про ПДВ".

Після придбання об'єкта фінансового лізингу, орендар, згідно з договором лізингу нараховує і сплачує фінансові платежі. На цьому етапі сторонам фінансового лізингу можна порекомендувати правильно організувати облік взаєморозрахунків, щоб на підставі даних бухгалтерського обліку організувати правильний податковий облік взаєморозрахунків щодо фінансового лізингу. Наприклад, лізинговий платіж в бухгалтерському обліку розділений на відповідні частини: відшкодування вартості лізингового платежу та винагорода щодо фінансового лізингу.

Такий розподіл викликано тим, що при сплаті лізингового платежу те, що для орендодавця було валовим доходом, для орендаря є валовими витратами. Це означає, що до валових витрат орендаря включається не весь лізинговий платіж, а лише його частина (винагорода щодо фінансового лізингу), яка дорівнює сумі процентів або комісій, нарахованих на вартість об'єкта фінансового лізингу (без урахування частини лізингового платежу, що надається у рахунок компенсації частини вартості об'єкта фінансового лізингу), за результатами податкового періоду, в якому здійснюється таке нарахування.

Що стосується ПДВ, то згідно з пп. 3.2.2 Закону про ПДВ не є об'єктом оподаткування операції з нарахування та сплати процентів або комісій у складі орендного (лізингового) платежу у межах договору фінансового лізингу, але тільки в сумі, що не перевищує подвійної облікової ставки НБУ, встановленої на день нарахування таких процентів (комісій) за відповідний проміжок часу, розрахованої від вартості об'єкта лізингу, наданого у межах такого договору.

Отже, проаналізувавши особливості обліку та оподаткування операцій фінансового лізингу, суб'єкту господарської діяльності, який укладає договір фінансового лізингу з резидентом, потрібно взяти до уваги деякі важливі аспекти, а саме:

• обладнання, придбане в лізинг, ставиться відразу на баланс підприємства і на нього нараховується амортизація, а її сума відноситься до валових витрат орендаря;

• лізингові платежі в повному обсязі відносяться на валові витрати, в результаті чого зменшується оподатковуваний прибуток;

• орендар отримує податковий кредит відразу на всю вартість лізингового майна, за винятком легкового автомобіля.

Законодавча база

Закон України "Про фінансовий лізинг" від 16.12.97 р. № 723/97-ВР.

Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.97 р. № 283/97-ВР.

Закон України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97 р. № 168/97-ВР.

Бухгалтер-експерт Гнатюк Анжела

20.05.2010.


Аутсорсинг Групп © Все права защищены.